Belgische startup Teamleader winnaar van Boost op #TNW15

Belgische startup Teamleader winnaar van Boost op #TNW15

This article will take you 5 minute(s) to read

[EDIT] Teamleader, de Gentse startup gefeatured in dit verhaal, heeft nadien de Boost Award in de wacht gesleept op The Next Web. De Belgen gaan ervandoor met de ‘hoofdprijs’, een investering van 100.000 euro van VC-fonds HENQ Invest.

Dag 2 van The Next Web, met de laatste restjes alcohol nog in het bloed geven we opnieuw handjes. Onze kleine oogjes spotten we een groepje Belgen die door Startups.be aan ons geïntroduceerd wordt, we pakken er de meest interessante uit. Dus bij deze, drie interessante startups uit België op The Next Web Conference. 

  1. Sentiance

We worden voorgesteld aan Abbas Tahzib. Een wereldreiziger die onder andere bij AOL Ventures, Snapp solutions heeft gewerkt en nu de rol van Sr. Vice President bij Sentiance waar hij het commerciële voortouw neemt. De startup is 3 jaar oud en goed voor 3 miljoen euro aan seedfunding.

Het B2B-bedrijf bouwt userprofiles op via sensordata van de telefoon. Meerdere malen wijst hij op het feit dat wat we nu als slim bestempelen niet écht intelligent is, omdat het niet in context geplaatst kan worden. Als voorbeeld noemt hij: “Stel nou dat als ik op woensdag vaak laat thuis ben en 9 van de 10 keer op dat moment niet zelf kook maar via Thuisbezorgd.nl wat bestel. En stel nou dat ik 9 van de 10 keer ook ongeveer hetzelfde bestel, zeg: een pizza. Dan kan ik onderweg naar huis al een vraag krijgen uit mijn telefoon of ik misschien een pizza wil hebben. Mijn telefoon weet waar ik ben, hoe laat het is en wat ik bestel. Als je dat combineert dan kan een app als thuisbezorgd.nl veel efficiënter functioneren, op basis van mijn profiel. En dit gaat natuurlijk voor van alles op. ”

We vragen hem tot slot nog naar zijn toekomstvisie. Abbas: “Een onderontwikkelde maar reuze interessante branche is de auto-industrie. Die gaat nog heel veel innovatie teweeg brengen. We maken nog te weinig verbinding met een auto. Het zou toch mooi zijn als ik mn dag indeel via mobiel en mijn auto deze precies weet hoe ik wanneer waarheen ga. Tesla heeft daar een goede push in gegeven, maar meer partijen moeten de markt opschudden.

  1. Teamleader

3 jaar geleden is Teamleader opgericht. We spreken Jeroen de Wit (CEO) van deze interessante startup. Teamleader is een online softwareplatform dat CRM, sales, projectbeheer, agenda, tijdregistratie, facturatie, ticketing en VOIP op één platform samenbrengt. Zo is het mogelijk dat vanuit de sales het direct uitgezet wordt in projectbeheer, onderverdeeld wordt in de agenda’s en per element de tijdregistratie bijgehouden wordt. Dit wordt direct doorberekend in de facturatie en dankzij de integraties met postservices en boekhoudprogramma’s wordt de factuur met één druk op de knop verstuurd en in de boekhouding opgenomen. Kortom de hele informatiepijplijn op één plek.

164726-teamleader winners-620806-original-1429895092

Jeroen vertelt nog dat hij binnenkort naar het Amsterdamse WeWork verhuist met het bedrijf. Daarnaast zitten Frankrijk en Duitsland in de pijplijn en hebben ze inmiddels 1 miljoen aan funding opgehaald en verwachten later dit jaar daar nog eens 2.5 miljoen aan toe te voegen. Dat het programma al wat tractie krijgt blijkt wel uit het feit dat het inmiddels 25 man heeft rondlopen.

  1. Tsjing

Nog een bijzondere startup is Tsjing. Twee jaar geleden opgericht en vorig jaar gelaunched door Mark Willems. Op dit moment zijn de op zoek naar 400K en hebben ongeveer 300K erin zitten (inclusief tijd).

Tsjing is een applicatie om dranken te bestellen in venues. bars, clubs en festivals. Op zich niet zo bijzonder aangezien we er daar al een aantal van kennen, waaronder MyOrder natuurlijk. Deze App echter verbindt de drie belangrijkste stakeholders in hospitality. De consument heeft t voordeel dat-ie direct kan afrekenen, en niet hoeft te wachten op service. Bovendien wordt hij verrast met waardevolle gifts en deals op basis van profiel en consumptiegedrag. – laatst vonden wij niet zo superboeiend, maar soit. Voor de venue is geldt het arbeidsvoordeel; want geen order opnemen of rekeningen betalen dus lagere loonkosten. Meest interessante toevoeging aan het concept is de stap richting de merken. De Heinekens en CocaCola’s van deze wereld verkopen hun drank aan de venues en daar houdt het op. Ze hebben geen inzage in de markt en geen idee wat aan wie, wanneer op welke manier wordt verkocht.

Tsjing geeft de merken die inzage en op basis van deze data kunnen de brands real-time de performance van de producten bekijken en eventueel de consument direct targetten, eventueel met alternatieven. Over het privacy issue zegt Mark: “Wij weten je naam niet. Die wordt bij ons gehasht, we kunnen die niet lezen. Wel je profiel.” Gelukkig, dus je kunt alsnog anoniem alcoholist zijn en profiteren van het feit dat als ik een Heineken bestel, Moët & Chandon mij direct een een offer kan doen om voor een euro meer te genieten van een glaasje bubbels.

x
We love ya! All you have to do now is LIKE us:Already liked? Get outta here ;-)