Deze drie media-startups mogen een jaar verblijven op het Media Park

Deze drie media-startups mogen een jaar verblijven op het Media Park

This article will take you 3 minute(s) to read

Dit jaar werd op het Mediapark Jaarcongres een wedstrijd gelanceerd voor mediagerelateerde Nederlandse startups. Prijs: een jaar lang huisvesting op het Media Park te Hilversum, inclusief de nodige begeleiding (ter waarde van 10.000 euro) door iMMovator en andere partners in het Media Park Accelerator programma, zoals de afdeling Kennis en Innovatie van het instituut voor Beeld en Geluid. Maak kennis met de drie startups die het komende jaar hun startup kunnen ontwikkelen op het Media Park te Hilversum.

Mogelijkheden

Een kansrijke omgeving dus met veel business, klanten, samenwerking, kennis, faciliteiten en investeerders. Van juli tot en met augustus konden startups met een videopitch duidelijk maken waarom ze een waardevolle toevoeging zouden zijn aan het mediapark. Tijdens de officiële opening van het nieuwe mediaseizoen eerder deze week maakte de jury (met onder andere Pieter Broertjes, Heng Hagoort en Mark Achterberg) de winnaars van de wedstrijd bekend: MobySocialTV, Prolody en The Broadcaster

uitgelicht12

MobySocialTV

MobySocialTV won een jaar lang begeleiding van IMMovator en huisvesting in de gloednieuwe netwerkhub LAB24. Dat deden ze met hun pitch van PaasTV, een platform waarmee je eenvoudig second screen apps in de cloud maakt voor zenders en producenten. De jury prees de heldere videopitch van MobySocialTV, waarin hun ruime ervaring met TV, online media en appontwikkeling duidelijk werd. Volgens de jury past het product perfect in het ecosysteem van het Media Park.

Prolody

Een app die het fans mogelijk maakt om de muziek van hun favoriete DJ na te bootsen: dat is wat de app van muzieksoftwareontwikkelaar Prolody in een notendop Prolody. Met hun pitch wonnen ze gratis werkruimte en begeleiding bij het Instituut voor Beeld & Geluid op het Media Park. Jan Müller (jurylid en directeur van het instituut Beeld en Geluid) was enthousiast: “Het gaat om een innovatief product voor de dance-scene, waar een sterk team van muziektechnologen achter zit. Zeer interessant en waardevol voor het Media Park en in het bijzonder Beeld en Geluid. We zijn benieuwd hoe we vanuit ons onderzoeksteam met hen kunnen optrekken.”

uitgelicht3

The Broadcaster.

Ook mediastartup The Broadcaster viel in de prijzen. Zij mochten, net als MobySocialTV, een jaar lang huisvesten in LAB24. Zij willen aan een platform werken dat hyperlokale (burger)journalistiek en user generated content combineert.

Onderdeel van breder programma

De startupwedstrijd is een onderdeel van de ontwikkeling van een groot acceleratorprogramma van crossmediale innovator iMMovator. Volgens de organisatie hebben startups die actief zijn in de media baat bij een kansrijke omgeving zoals het Media Park, vol kennis en netwerkmogelijkheden. “Omgekeerd is het voor bewoners [van het mediapark, red.] ook van toegevoegde waarde om dichtbij start-ups te zitten, met hun frisse en vernieuwende ideeën. Hiermee creëren we een dynamische sfeer op het Media Park waar veel partijen baat bij hebben,” aldus directeur Ton van Mil van iMMovator.

 

 

x
We love ya! All you have to do now is LIKE us:Already liked? Get outta here ;-)