Goeie deal: Amsterdamse startup Yippie draait test bij Burger King in Nederland

Goeie deal: Amsterdamse startup Yippie draait test bij Burger King in Nederland

This article will take you 2 minute(s) to read

Dealmaker Yippie heeft nu voor zichzelf ook een goede deal gesloten. De Amsterdamse ecommerce startup is een samenwerking aangegaan met Burger King. Via de mobiele app van de startup kunnen klanten gepersonaliseerde korting krijgen bij een Nederlands filiaal van een van ‘s werelds grootste restaurantketens.

Dynamische prijs voor je Whopper

Burger King begint in Nederland met een test voor een loyaliteitsprogramma dat een dynamische prijsstelling voor hun menu’s biedt. De prijs voor een burger hangt daarbij af van de klant, de locatie en het tijdstip. Dit wordt mogelijk gemaakt door de nieuwe smartphone-app van Yippie. Zodra de klant een foto maakt van een blanco kortingsbon van de Burger King, geeft de app een gepersonaliseerde kortingsbon terug. Deze moet snel ingewisseld worden, hij is maar twee minuten geldig.

Vaste klanten-korting

Yippie brengt daarmee eenzelfde dynamische prijsstelling als ook al bij webwinkels wordt gehanteerd, naar fysieke restaurants. De korting wordt bijvoorbeeld bepaald aan de hand van eerdere bezoeken, tijdstip of concurrentie in de buurt. Iemand die vaker komt, zal hogere korting krijgen als vaste klant, dan iemand die op hetzelfde moment eenzelfde burger koopt met dezelfde coupon, maar dat voor het eerst doet.

Yippie en Burger King

Yippie-app sinds kort live

Yippie draaide eerder al een test met dynamische prijsstelling in de Media Markt in Hoofddorp, alvorens hun mobiele app live ging. Via de iOS of Android-app is het mogelijk om de barcode van een product in een winkel te scannen, en daarvoor direct de beste deal terug te krijgen. Yippie kijkt daarbij zowel naar webwinkels, als naar nabijgelegen fysieke winkels. Voordat de app live was, richtten ze zich met een browserplugin voornamelijk op het zoeken naar de laagste online prijs onder 2700 verschillende online retailers.

Funding en prijzen

Yippie kreeg onlangs €600.000 aan groeigeld van investeerders die niet bekend zijn gemaakt. In juni won Yippie de prijs voor Beste Retail Innovatie van 2015, vorige maand wonnen ze nog een Accenture Innovation Award. De Amsterdamse schopping-startup heeft vorig jaar het Startupbootcamp E&M-commerce programma afgerond.

Foto: Marice Kroon (r) van Yippie en João Saraiva, marketing coördinator Nederland van Burger King (Yippie.nl/Marcel Israel)

x
Pretty please with sugar on top - like us:Already liked? Get outta here ;-)