Smartphone-apps van Yippie brengen deals maken naar de winkelstraat

Smartphone-apps van Yippie brengen deals maken naar de winkelstraat

This article will take you 2 minute(s) to read

Dealmaker Yippie komt naar de smartphone. De Amsterdamse startup presenteert zijn mobiele apps, waarmee het naar eigen zeggen de vraag van de consument weer centraal stelt. Via de apps krijgen shoppers de beste prijs van een gewenst product voorgeschoteld, ongeacht of ze in een webshop of fysieke winkel in een winkelstraat zijn. De apps bieden real-time prijzen, levertijden en aanbiedingen.

600K funding

Yippie gebruikt daarmee hun recente funding meteen lekker efficiënt. Nog geen maand geleden ontvingen ze €600.000 aan groeigeld. Yippie-founder Maurice Kroon legde toen uit dat ze hiermee razendsnel de ontwikkeling van hun mobiele apps wilden afronden. Die daad is nu bij het woord gevoegd.

Yippie in de winkelstraat

Met de app, die beschikbaar is voor zowel iOS als Android, kunnen consumenten op zoek naar de beste deal voor producten waar ze in geïnteresseerd zijn. Yippie doet dat niet als gewone prijsvergelijker, maar is bijvoorbeeld ook te gebruiken in offline winkels. De nieuwe app scant de barcode van een product in een winkel, waarna Yippie aanbiedingen van zowel nabijgelegen fysieke winkels als online winkels terug stuurt. Met een druk op de knop wordt de deal gesloten, waarna de gebruiker een digitale voucher krijgt om in betreffende winkel gebruik te maken van de aanbieding.

yippie app

Blije winkeliers

Volgens Yippie is dit niet alleen handig voor de consument, ook retailers zijn blij met het initiatief. Volgens de startup kunnen offline winkels onmogelijk meedoen in online prijsvergelijkers, terwijl webwinkels veel geld moeten investeren om in de zoekresultaten aan de top te blijven. Kroon: “Retailers zijn dit echt zat. De beste deal staat vaak op pagina twee, waar niemand kijkt, dat vinden velen ronduit misleidend.”

Getest bij Media Markt

Yippie heeft sinds 2015 een platform dat prijzen van zo’n 2700 retailers vergelijkt, en werkte tot voor kort voornamelijk via een browser-plugin die vanzelf aangeeft of er betere deals zijn zodra een product bekeken wordt. De mobiele apps zijn eerst een tijdje in gesloten bèta getest in de Media Markt in Hoofddorp.

Awardwinning startup

Yippie is Startupbootcamp alumnus en heeft naar eigen zeggen maandelijks 15.000 gebruikers, wat elke week weer met 10 procent groeit. De startup mag zich inmiddels ‘awardwinning’ noemen. In juni won Yippie de prijs voor Beste Retail Innovatie van 2015, vorige maand wonnen ze nog een Accenture Innovation Award.

x
Pretty please with sugar on top - like us:Already liked? Get outta here ;-)