Deze startup was hot in 2015: Camarilla

Deze startup was hot in 2015: Camarilla

This article will take you 2 minute(s) to read

Aan het einde van het jaar maak je lijstjes en blik je terug, zo ook op Silicon Canals. De startupindustrie bloeit: genoeg beginnende bedrijven met innovatieve, disruptieve ideeën en de bevlogen oprichters die aan het roer staan. De komende periode blikken we kort terug op het afgelopen jaar, en vragen we aan de startups die ons het meest zijn bijgebleven hoe ze er nu voor staan en wat hun toekomstplannen zijn. Vandaag: fotodeelapp Camarilla.

Ingetogen en intiem

Ja, we weten het: ze zijn pas een maandje live, maar toch een (kleine) follow-up aan het einde van het jaar van Camarilla, de fotodeelapp die het helemaal anders aanpakt dan Facebook, Whatsapp en Instagram. In een notendop: met de app kan je met maximaal vijftien mensen tegelijk foto’s en video’s delen. De reacties op je posts vinden niet publiekelijk plaats, maar in afzonderlijke privégesprekken.

Ingetogen, intiem en persoonlijk dus. Het draait niet om het aantal volgers of likes, maar om de persoonlijke inhoud – inhoud die je alleen met goede vrienden en familie wilt delen.

Timeline Chat

Media

“We zijn enorm opgepikt in de media, dat hadden we echt nooit durven denken,” aldus Constance Scholten, mede-oprichter van Camarilla. “We zitten nu in 78 landen, worden echt actief gebruikt en mensen hebben een goed idee wat Camarilla doet.”

Binnen twee dagen maakten 15.000 mensen gebruik van de app, na twee weken verdubbelde dat aantal. “Het neemt nog steeds met een paar duizend gebruikers per dag toe. Dat is leuk, maar net zo belangrijk is dat die gebruikers ook heel actief blijven in de app.”

Bereik

En dat doe je door functionaliteit te verbeteren en je bereik vergroten. Scholten: “Het belangrijkst op dit moment is natuurlijk de Androidversie, waaraan we keihard werken. Die moet in februari live gaan. Ook werken we constant door aan de verbetering van features die tot nu toe minder aandacht hebben gekregen. Met Android hebben we de definitieve en internationale lancering – de versie voor de iPhone was een soft launch die behoorlijk uit de hand is gelopen.”

  • George

    Goeie reviews ook in de Nederlandse app store; wel allemaal Engelstalig 😉

x
Pretty please with sugar on top - like us:Already liked? Get outta here ;-)