Growth Hacking Academy begint extra cursus vanwege enorme vraag

Growth Hacking Academy begint extra cursus vanwege enorme vraag

This article will take you 2 minute(s) to read

De eerste échte opleiding tot growth hacker, die nu van start gaat in Amsterdam, is de afgelopen tijd overspoeld met aanmeldingen. Er waren 420 mensen uit heel de wereld geïnteresseerd, waarvan er uiteindelijk maar 21 een plaatsje krijgen in de schoolbanken. Vanwege de grote interesse start de Amsterdamse Growth Hacking Academy nu ook een part-time opleiding, naast de universitaire voltijds opleiding.

Part-time growth hacken

Bij de aanmeldingen zaten ook veel aanvragen van mensen met een full-time baan, en de vraag of ze de growth hacking opleiding ook in de avonduren kunnen volgen. Vandaar dat er is besloten een part-time opleiding toe te voegen aan de Academy. Deze duurt 12 weken en begint in januari 2016. De voltijdopleiding gaat volgende week van start. De kosten zijn nog niet bekend, maar volgens de oprichters zijn deze ‘in lijn met de geldende industrienormen’. Mensen met een full-time baan, startup founders en andere kandidaten kunnen zich via de website van Growth Hacking Academy aanmelden.

‘s Werelds eerste

De Growth Hacking Academy is een universitaire voltijdstudie aan de Uva en VU in Amsterdam, opgezet door Peter van Sabben en David Arnoux van Growth Tribe. Na de bekendmaking van ‘s werelds eerste voltijd-opleiding voor Growth Hacking stroomden de aanvragen binnen. Het grootste deel van de 420 aanmeldingen bestaat uit marketeers, maar ook ontwikkelaars, wetenschappers en designers zijn goed vertegenwoordigd.

Wereldwijd

De Academy trok kandidaten vanuit heel Europa, de VS, Rusland, en 43 andere landen aan. Daarbij zaten bijvoorbeeld kandidaten uit Singapore, Iran, Argentinië, Letland en Servië. Drie van de 21 kandidaten hebben een baan opgezegd om deze Academy te volgen.

Goede doelen

De kandidaten werden geselecteerd op vaardigheden en motivatie, maar kregen ook een toelatingsopdracht. Tijdens de ‘Growth Hacking for Good’ opdracht werden kandidaten gevraagd een webpagina te bouwen om een goed doel met hun promotie te helpen. Wij geloven dat goede doelen namelijk niet genoeg aandacht krijgen”, zegt Peter van Sabben, mede-oprichter van Growth Tribe, initiatiefnemer van de opleiding. “Dit stelde ons in staat om deze goede doelen te helpen en tegelijkertijd konden wij de executie kracht, creativiteit, en vaardigheden van onze kandidaten testen.” Een deel van de resultaten van de ‘Growth Hacking for Good‘ opdracht is terug te zien op hun blog.

x
Pretty please with sugar on top - like us:Already liked? Get outta here ;-)