inSided: van 6 jaar bootstrappen naar 6 miljoen euro in venture capital

inSided: van 6 jaar bootstrappen naar 6 miljoen euro in venture capital

This article will take you 2 minute(s) to read

Van 6 jaar bootstrappen naar 6 miljoen euro in venture capital. De Amsterdamse scale-up inSided, opgericht door Robin van Lieshout en Wouter Neyndorff in 2010, flikt het. Het bedrijf in community engagement software haalt dat miljoenenbedrag op bij de Franse venture capitalist Ventech, met deelneming van Fortino Capital uit België en henQ uit Amsterdam. De investering volgt na een supersnelle groei, ook in Europa.

Geleende grond

Wat doet inSided? “Veel bedrijven zijn actief zijn op externe sociale media zoals Twitter en Facebook, maar daarmee bouwen ze hun online aanwezigheid op geleende grond”, zegt Robin van Lieshout, CEO en oprichter van inSided. “Dat kan gevaarlijk zijn op de langere termijn.”

Sociaal platform eigen beheer

inSided levert daarom een sociaal platform dat volledig in eigen beheer van merken is. “Met onze technologie kunnen klanten zoals Sonos, TomTom en Ahold hun bedrijfsdoelen sneller behalen”, aldus Van Lieshout. T-Mobile wist met inSided bijvoorbeeld het telefoonverkeer met klanten te verminderen, wat leidde tot een kostenbesparing van meer dan 3,5 miljoen euro per jaar. En bij Rabobank steeg de Net Promoter Score (NPS) met 19 punten door het gebruik van de technologie.

insided 2

Digitale klantervaring

Hoe werkt het? Klanten kunnen op het merkplatform vragen stellen, antwoorden vinden, co-creëren, ervaringen delen en reviews geven over producten en diensten – dat alles binnen de eigen omgeving.“Doordat bedrijven steeds meer investeren in de digitale klantervaring, realiseerden we dat inSided merken weer relevant kan maken” aldus Duco Sickinghe, partner bij Fortino Capital. “inSided heeft een oplossing voor bedrijven om op grote schaal te interacteren met klanten, en stelt klanten in staat om met elkaar – en met bedrijven – in dialoog te gaan.”

Verdubbeling

inSided groeit als kool en verdubbelt zijn groei elk jaar. De scale-up heeft op dit moment al 60 medewerkers en is de laatste maanden uitgerold naar Frankrijk, Duitsland, Ierland, Finland en Spanje. In het komende jaar hopen Van Lieshout en Neyndorff wereldwijd zo’n 50 tot 100 nieuwe medewerkers aan te nemen,  om zo het team en marktleiderschap in Europa te verstevigen.

insided foto

Lees op Medium het verhaal achter de groei van inSided.

x
Pretty please with sugar on top - like us:Already liked? Get outta here ;-)