Zwolse TradeCast haalt investering van 1,2 miljoen binnen

Zwolse TradeCast haalt investering van 1,2 miljoen binnen

This article will take you 2 minute(s) to read

Nog geen maand terug opende de Zwolse startup TradeCast de deuren van zijn forse kantoor. Nu wordt dat gevolgd door een minstens zo forse investering. De mediastartup, die online tv-zenders voor iedereen bereikbaar maakt, haalt 1,2 miljoen aan seed-funding binnen.

Wereldwijd platform

De investering is hard nodig voor de wereldwijde uitrol. Die ambities van TradeCast werden ook een maand terug al niet onder stoelen of banken gestoken. “We richten ons in de eerste instantie op de Nederlandse markt. Maar Tradecast is een wereldwijd platform, de tv-kanalen zijn wereldwijd te bekijken en te gebruiken” zo liet de startup toen weten aan SiliconCanals. Met deze investering willen ze sneller de wereld intrekken.

Volle vaart vooruit

“Voor een product met internationale potentie is het belangrijk dat we continuïteit waarborgen in onze technologische ontwikkeling en optimalisatie in schaalbaarheid”, zegt TradeCast CEO Yillmaz Schoen. “We zijn bijzonder tevreden met de aandacht voor ons product en de diversiteit aan klanten die we nu al aan ons binden. Als startup geeft dit de ruimte om onze roadmap richting de internationale lancering in volle vaart door te zetten.” De investering is afkomstig van bestaande aandeelhouders, samen met de Rabobank IJsseldelta.

tradecast features

Tussen tv en Youtube

TradeCast wil tussen de huidige televisie en Youtube in gaan zitten. De startup biedt bedrijven de tools om een professioneel, online tv-station op te zetten dat helemaal zelfstandig gevuld en beheerd kan worden. De online players hebben dan geen advertenties of logo’s van derden en bieden een keur aan extra functies die extra informatie bieden of een ‘koop nu’ doel voor ogen hebben. Ook kan er in de videoplayer gekozen worden voor andere uitzendingen die on demand beschikbaar zijn. TradeCast levert niet alleen het online platform waarop de video’s draaien, maar kan ook voorzien in fraaie logo’s, titelbalken of intro’s en heeft uitgebreide analytics voor de gebruiker. Een eigen tv-kanaal bij TradeCast begint bij een prijs van €2499 per maand. Dat klinkt als een stevig bedrag, maar de startup hamert erop dat het goedkoper is dan een gemiddelde FTE. En het scheelt dat je geen volledige studio of regiekamer draaiende hoeft te houden.

TradeCast op WebSummit 2015

Om het sluiten van de financieringsronde te vieren zal het team van TradeCast waarschijnlijk proosten met een goed glas Guinness. Momenteel is de startup in Dublin omdat het geselecteerd is voor de Websummit Alpha Class van 2015. Morgen presenteren ze zich daar aan de bezoekers van de beurs. Uiteraard is alles live én on demand te volgen via de TradeCast van TradeCast.

x
Pretty please with sugar on top - like us:Already liked? Get outta here ;-)