Data-startup Relay42 scoort richting de 5 miljoen euro groeigeld van Holland Venture

Data-startup Relay42 scoort richting de 5 miljoen euro groeigeld van Holland Venture

This article will take you 2 minute(s) to read

Investeringsmaatschappij Holland Venture en een voormalige topmanager van Booking.com investeren gezamenlijk ‘enkele miljoenen’ in de Nederlandse zelflerende datamanagement-startup Relay42. Om welk bedrag het precies gaat mag Relay42 niet bekendmaken, maar gaat in elk geval stevig richting de 5 miljoen euro. Met de geïnvesteerde poen kan Relay42 zijn internationale groei verder versnellen, aldus het bedrijf.

Relay42: ‘customer journey’

Met het platform van Relay42, een spin-out van Synovite (Netsociety), kunnen marketeers de ‘customer journey’ over alle marketingkanalen in real time, volautomatisch coördineren. Bedrijven kunnen dan weer op basis van deze inzichten uit de marketingkanalen via ‘machine learning’ hun boodschappen voor klanten relevanter en persoonlijker maken. Kortom, voor de jargonliefhebbers: big data meets AI meets adtech meets marketing automation

Partnership

Relay42 is naar eigen bewering marktleider in Nederland en heeft recentelijk een filiaal geopend in de UK. Daar heeft het een partnership gesloten met Essence Digital, dat echt kort geleden is overgenomen door reclamereus WPP. De software wordt momenteel gebruikt door meer dan 30 grote adverteerders zoals KLM, Ziggo, Thomas Cook, Centraal Beheer Achmea, Foot Locker en Nuon.

Serieus alternatief Adobe, IBM en Oracle

Volgens Tomas Salfischberger, CEO van Relay42, is de startup nu klaar om te schalen: “In Nederland is Relay42 marktleider geworden omdat wij een serieus alternatief zijn voor marketing cloud aanbieders zoals Adobe, IBM en Oracle. In plaats van een dure marketing cloud implementatie, willen bedrijven zelf kiezen welke nieuwe technologieën ze inzetten. Met het datamanagement platform van Relay42 behouden ze hun onafhankelijkheid. Bovendien vinden bedrijven het steeds belangrijker om zelf de controle te hebben over hun klantdata. Ons platform draait inmiddels bij meer dan 30 Europese enterprise klanten waar we gemiddeld 20 tot 30 procent meer conversie realiseren.”

Internationale groei

Naast het verstrekken van het groeikapitaal zal Holland Venture het management van Relay42 actief ondersteunen, adviseren en begeleiden. Ook brengt Holland Venture een groot internationaal netwerk met zich mee dat Relay42 kan helpen bij haar internationale expansie. Niels van Aalten, partner technologie fonds bij Holland Venture: “Dit is echt een heel interessant bedrijf. Wat ons aansprak tijdens de due diligence was dat het bedrijf ook al serieuze stappen heeft gemaakt in het buitenland. Relay42 biedt een unieke oplossing voor marketeers die het nieuwste op het gebied van big data en marketing bij elkaar brengt. Met deze investering faciliteren we de internationale groei van het bedrijf.”

Raad van Commissarissen

Tegelijk met de investering krijgt Relay42 een nieuwe Raad van Commissarissen die zal bestaan uit Marc Duijndam (ex-Google, ex-LinkedIn, huidige CEO Funda), Maurice Pothof (ex-Google, ex-Netsociety, angel investor Relay42) en Niels van Aalten (partner Holland Venture).

 

 

x
Pretty please with sugar on top - like us:Already liked? Get outta here ;-)