Nederlandse startup Appmachine slaat ‘Boppeslach’ met 13,4 miljoen euro funding

Nederlandse startup Appmachine slaat ‘Boppeslach’ met 13,4 miljoen euro funding

This article will take you 2 minute(s) to read

AppMachine is zo’n Nederlandse startup die van geen ophouden weet, qua groei en nu ook qua funding. De Friese club van founder en CEO Siebrand Dijkstra heeft een groot deel van de aandelen verkocht aan Endurance International Group, een aanbieder van webhosting en domeinregistratie. Endurance legt 15,2 miljoen dollar (ongeveer 13,4 miljoen euro) neer voor 40 procent van de aandelen in AppMachine. “Een fantastische partner voor ons”, aldus CEO Siebrand Dijkstra in een blog, “en een geweldige mogelijkheid onze software wereldwijd bij veel meer klanten aan te bieden.” 

Beursgenoteerd Endurance

Endurance International Group, ooit overgekocht door Warburg Pincus en GS Capital Partners voor 975 miljoen dollaar, is een aan de NASDAQ genoteerd Amerikaans technologiebedrijf. Het richt zich met een breed scala aan merken, waaronder Bluehost, HostGator, iPage, Domain.com, A Small Orange, MOJO Marketplace en ResellerClub op de online dienstverlening van en aan het MKB. Endurance heeft wereldwijd meer dan 3,8 miljoen klanten. AppMachine heeft software waarmee iedereeen makkelijk mobiele apps kan maken. De startup met The Next Web en Armin van Buuren als klanten werd in 2011 opgericht door CEO Siebrand Dijkstra en heeft inmiddels meer dan 150.000 gebruikers in 140 landen.

Toegang tot 4 miljoen klanten

De software van AppMachine komt nu beschikbaar voor de bijna 4 miljoen klanten van Endurance. “Dat is een geweldige mogelijkheid om onze software wereldwijd bij miljoenen klanten aan te bieden. Bijna niet te geloven, toch? We krijgen een partner die zo’n 4 miljoen potentiële klanten voor ons meebrengt. Die gaan vast niet allemaal AppMachine gebruiken, maar dan nog. Dit is echt een prachtige deal. Niet gek voor een van oorsprong Fries bedrijfje, toch? Hier in Fryslân Valley noemen we dit een Boppeslach (*).”

appmachine_endurance

Mobiele oplossingen voor MKB

AppMachine is vooral verguld met de samenwerking omdat Endurance zich, net als AppMachine, grotendeels richt op het MKB. Beide bedrijven zien dat er geweldige mogelijkheden liggen om mobiele toepassingen voor het MKB te ontwikkelen. “Hiermee breiden we onze internationale exposure en groeimogelijkheden enorm uit”, zegt Siebrand. “We hebben veel te vaak gezien dat de beste technologie werd verslagen door de beste marketing. Nu slaan de beste marketing en de beste technologie de handen ineen! ”

Appmachine ontwikkelt HTML5 web apps

Verandert er iets na het partnerschap tussen AppMachine en Endurance? Siebrand: “We kunnen vanaf nu nieuwe en betere technologie veel sneller uitrollen. Daar profiteren al onze klanten van. AppMachine heeft de laatste veertien maanden hard gewerkt aan de ontwikkeling van HTML5 web apps. Deze apps zijn voor gebruikers direct beschikbaar in de browser en hoeven niet eerst gepubliceerd in de app stores”, zegt Siebrand. “En we verwachten aanzienlijk meer nieuwe introducties later dit jaar.”

*(Een boppeslach is een homerun in het Friese kaatsen.)

x
We love ya! All you have to do now is LIKE us:Already liked? Get outta here ;-)