New Yorkse Verve Mobile neemt Utrechtse beacon-startup Fosbury over

New Yorkse Verve Mobile neemt Utrechtse beacon-startup Fosbury over

This article will take you 2 minute(s) to read

De beaconmarkt moet in Amerika binnen afzienbare tijd een miljardenbusiness worden. Als startups is dat dus geen verkeerde specialisatie om te kiezen. Dat werd afgelopen week onderstreept door de overname van Fosbury door het Amerikaanse locationbased advertentiebedrijf Verve Mobile. Met het platform van Fosbury kunnen winkeliers inspelen op de behoefte van hun klanten en hen via mobiele berichten verleiden tot meer aankopen.

Lokale realtime advertenties

‘Twee bollen ijs voor de prijs van één bij de lokale ijssalon, 900 meter bij je vandaan.’ Het in New York gevestigde Verve Mobile is bekend om dit soort mobiele advertenties, die mogelijk worden gemaakt door het plaatsen van bluetooth-beacons. Hun mobiele marketingplatform vertelt consumenten welke interessante acties op dit moment bij hen in de buurt zijn. Fosbury is in 2012 in Utrecht opgericht door Lucas Tieleman, Martijn de Kuijper en Willem Spruijt. De start-up heeft een platform ontwikkeld waarmee bedrijven makkelijker online kortingsbonnen, klantenkaarten en cadeaubonnen kunnen maken en versturen via Apple’s Passbook.

Internationale bekendheid

SanomaVentures zag in 2013 al potentie in Fosbury en investeerde in de start-up toen het nog bij UtrechtInc zat. Datzelfde jaar kregen de drie mannen internationaal aandacht door hun deelname aan het groeiprogramma Techstars in Texas. Daar werden zij maandenlang gecoacht om hun bedrijf verder te helpen, en konden ze ook meteen in de States aan de slag. Vorige maand verkocht Sanoma zijn aandeel en ging het gehele bedrijf over in Verve Mobile.

Persoonlijkere relatie

De integratie van de Fosbury’s diensten in het Verve platform geeft … meer mogelijkheden om in te spelen op de klant. “Verve kan als de beste klanten binden en hen de winkels inkrijgen via de mobiele telefoon. Fosbury gaat onze marketeers helpen om de relatie met consumenten persoonlijker en belangrijker te maken”, verklaart Verve CEO Nada Stirratt. Het exacte overnamebedrag is niet bekend.

Foto: Fosbury founders (vlnr) Martijn de Kuijper, Lucas Tieleman en Willem Spruit – bron

x
We love ya! All you have to do now is LIKE us:Already liked? Get outta here ;-)