Online startup Broky brengt de vrijetijdsbranche naar de dagjesmensen

Online startup Broky brengt de vrijetijdsbranche naar de dagjesmensen

This article will take you 2 minute(s) to read

Een leuk, origineel dagje uit vinden voor een groep mensen kan soms een hele zoektocht opleveren. Voor je het weet sta je voor de zoveelste keer te bowlen. Amsterdamse startup Broky wil daar een einde aan maken. Via hun online platform brengen zij de aanbieders van vrijetijdsbestedingen samen met mensen die juist op zoek zijn naar een dagje uit.

Broky 2.0

Broky is al een half jaar in de lucht, maar is kort geleden grondig geüpdatet. Consumenten kunnen met een paar klikken aangeven wat ze ongeveer willen doen, op welke datum dat moet gebeuren, met wie – en hoeveel – ze een activiteit willen plannen en hoeveel het ongeveer mag kosten. Broky zoekt daar dan een bestaande aanbieding bij, afkomstig van zo’n 500 bedrijven uit de vrijetijdsbranche.

Inspireren

Deze bedrijven kunnen ook een alert toegestuurd krijgen als iemand op zoek is naar iets om te doen, zodat er gereageerd kan worden met een aanbieding op maat. Omdat de consument slechts enkele randvoorwaarden plaatst voor zijn uitje, krijgen bedrijven volgens Broky de kans om consumenten te verrassen en te inspireren. Op die manier kom je wellicht minder snel terecht bij weer een avondje bowlen.

broky-homepage

‘Uren aan het zoeken’

Broky is in 2014 opgericht door Arjan Bomkamp, Executive Valuation bij KPMG, en Joris Kuipers, eigenaar van webshop E-Mega. Ze hebben zelf geïnvesteerd in hun vrijtetijds-startup en werken er parttime aan. Het idee voor Broky ontstond bij Bomkamp uit persoonlijke frustratie, zo zegt hij op de site: “Ik moest zelf een familiedag organiseren en wilde wel eens wat anders doen dan de voorgaande jaren. Maar voor ik het wist was ik uren aan het zoeken en kwam ik niet veel verder dan een handjevol activiteiten.”

Ruim 1000 aanvragen

Sinds de lancering van Broky in de zomer van 2014 hebben zo’n 500 bedrijven uit de vrijetijdsbranche zich aangemeld, zijn er meer dan 1.000 aanvragen van consumenten geplaatst en tientallen uitjes georganiseerd. Zodra een uitje via Broky geselecteerd en geboekt wordt, betaalt de aanbieder een percentage aan de Amsterdamse startup.

Foto: Arjan Bomkamp en Joris Kuipers, Broky.com

x
We love ya! All you have to do now is LIKE us:Already liked? Get outta here ;-)