Slimme reserverings-app Pimmr haalt ruim 8 ton op bij Marco Aarnink c.s.

Slimme reserverings-app Pimmr haalt ruim 8 ton op bij Marco Aarnink c.s.

This article will take you 2 minute(s) to read

Waar gaan we vanavond een hapje eten? Een geschikt restaurant vinden kan nog een heel gedoe zijn. De slimme reserverings-app Pimmr heeft daar een oplossing voor, door middel van aanbevelingen op basis van artificial intelligence (AI). Onder andere Marco Aarnink investeert zijn exit-geld van Drukwerkdeal in een investeringsronde van 825.000 euro. 

Investering in Pimmr

De investering in Pimmr komt van een groep ervaren investeerders en ondernemers. Wilco Jiskoot (oud-RvB ABN AMRO), Wolf Nathan (Nathan Group), Peter Jan Rubingh (investeerder), Willem van der Hooft (serie-ondernemer) en Aarnink (heeft Drukwerkdeal verkocht) zien toekomst in de app. “Elk bedrijf begint vanuit een ergernis en deze is erg herkenbaar,” aldus Aarnink. “Bestaande diensten geven alleen algemene ratings die dus niet per se voor mij relevant zijn. Daarnaast geloof ik in deze ondernemers, dus daar investeer ik graag in.”

Favoriete restaurants

De Pimmr- app helpt nieuwe favoriete restaurants te ontdekken door relevante aanbevelingen te doen met de hulp van AI. Vrijwel alles wat je buiten de deur onderneemt doe je met meerdere mensen. En hoewel dat het ontdekken van nieuwe plekken leuk is, blijven mensen vaak naar bekende gelegenheden gaan. Zelfs met de hulp van hedendaagse technologie blijft het een ontzettende zoektocht om het juiste restaurant of evenement te vinden. De app leert aan de hand van locatie, zoekopdracht, gewoontes en voorkeuren steeds meer over de gebruiker. Door een integratie met het reserveringssysteem Couverts heeft Pimmr met de lancering al 2.000 restaurants in het systeem.

Elke denkbare categorie

Oprichters Paul Bongers (CEO, voorheen Creaforti) en Mark van der Velden (CTO , ex-Speakap) werken met een team van 8 man vanuit Spaces Zuidas aan een web- en Android-versie. Ze kijken nu al verder dan alleen de categorie eating-out. “Restaurants in Nederland zijn slechts het begin. Ooit willen we op het punt komen dat we jou en je vrienden wereldwijd in elke denkbare categorie kunnen verrassen met de leukste en meest relevante optie voor dat moment,” zegt Bongers.

Combineren

Binnen een half jaar moet de app – nu dus helaas nog alleen voor iOS – de voorkeuren van verschillende mensen kunnen combineren en zo een aanbeveling voor de hele groep kunnen doen. Van der Velden: “Hoe fijn zou het zijn om binnen 5 minuten een restaurant of evenement te hebben gevonden die bij de hele groep past? Dat gevoel van plezier en ontdekking willen we stimuleren. Het gaat niet om de ratings van anderen, het moet bij jullie passen.”

 

x
Pretty please with sugar on top - like us:Already liked? Get outta here ;-)