#SMC020: over BeSocialEasy en content curation

#SMC020: over BeSocialEasy en content curation

This article will take you 3 minute(s) to read

Zoals je weet zijn we trots partner van de Social Media Club 020. Een clubje mensen met een mening die om de maand samenkomen om te luisteren naar mensen met een verhaal. Traditiegetrouw bestaat zo’n avondje uit twee sprekers en twee startups die hun pitch kunnen geven. Er worden vragen gesteld en liters bier gedronken om het netwerkgesprek achteraf te oliën. Gezellige boel dus en één ieder die ook denkt ergens wat van te vinden of gewoon geïnteresseerd is kan zich aanmelden. Centraal dit keer staat: Contentdistribitie – Hoe vergroot je als organisatie het Rendement op Content?.

HowardsHome

Gisteren was er één spreker afgevallen door omstandigheden. Echter was Fred van Dijk van HowardsHome er wel. HowardsHome is een content curating bureau. Zij adviseren bedrijven over de te cureren content en bieden ook softwareoplossingen aan die hierbij aansluiten. Rode draad in het verhaal van Fred was het belang van content an sich, hoe creëer je content én hoe deel je dit? Daaruit bleek dat collega’s een cruciale rol spelen, zowel in het communiceren naar buiten alsmede intern. Waardoor collega’s beter op de hoogte zijn van marktontwikkelingen. Wat we een beetje misten in zijn verhaal is de downside; het risico van de verkeerde content vinden, toe-eigenen en delen. Maar we gaan natuurlijk voor de positieve insteek en Fred leek ons niet alleen een toffe peer maar ook een peertje dat een helder licht schijnt op deze kwestie.

ZEEF

Rick Boerenbach was er ook en deelde zijn verhaal met ons. De jongen van 1.55 miljoen die het nieuwe Google gaat introduceren hebben we natuurlijk hier al besproken.

BeSocialEasy

Gert Jan Bos is eigenaar van Be Social Online en heeft monitoring en engagement software ontwikkeld genaamd BeSocialEasy. Dit SaaS-platform vindt de berichten die jij wilt op weblogs, fora, nieuwssites, blogs en social media die je kunt delen of gewoon gebruiken om je eigen inzichten te verbeteren. Aardig hiervan is dat het enorm goed te betalen is. De frustratie was dan ook dat Gert Jan als ZZP’er vergelijkbare platformen zoals HootSuite veel te duur vond voor wat hij kreeg. Dus brengt hij het in verschillende pakketten op de markt, beginnende bij € 12,- per maand. Daarbij is het systeem volgens hemzelf zó efficiënt dat hij op zondagavond een uurtje spendeert om een hele week content te delen.

Wat je er precies mee kunt zie je in dit filmpje:

En hier nog even de USP’s op een rijtje:

• Juiste prijs/kwaliteitverhouding

• 100% accuraatheid door handmatige sentimentcorrectie

• Snel inzicht in alle online berichten

• Persoonlijk account, mooi en gebruiksvriendelijk ingesteld

• Meerdere gebruikers op één account mogelijk

• Mogelijkheid van taken toewijzen aan collega’s

• Mogelijkheid om te filteren op bronnen, sentiment etc.

• Mogelijkheid om berichten te taggen

• Als enige in NL aanbieder van de krachtige social media marketing

tool via twitter.

• Uitgebreide rapportagemodule

• Snelle en persoonlijke ondersteuning

• Koppeling van meerdere social media accounts mogelijk

  • Coen Koppen

    De downside van content moet je inderdaad niet vergeten. Met name het netjes overnemen van content. Daar proberen we ons publiek over te informeren op onze themasite curation.nl: http://curation.nl/ethische-content-curation-content-overnemen-als-een-gentleman/

    Voor een sessie waar je moet kiezen wat je vertelt ivm tijd kan dit aspect minder aandacht hebben gekregen dan het verdiend. Zoals je zelf ook schrijft is dit een keuze van Fred geweest om een positief licht te schijnen op het thema curation.

x
We love ya! All you have to do now is LIKE us:Already liked? Get outta here ;-)